Gary bez dna

- czyli blog pełen kulinarnych inspiracji.

Ciasteczka owsiane z żurawiną


Szukasz szybkiego przepisu na pożywne ciasteczka? To tu! :) Ciasteczka owsiane to super przekąska, deser, a ze szklanką mleka to dobra alternatywa dla śniadania, kiedy baaaardzo się spieszysz. Do ciastek możesz dodać ulubione nasiona, orzechy, suszone owoce lub świeże owoce, które nie puszczają za dużo soku. W tej wersji dodałam świeżą żurawinę (podczas pieczenia raczej zamienia się w "rodzynki" niż dżem), która dodaje ciastkom orzeźwiającej kwasowości :) Są pyszne i bardzo łatwe do przygotowania, polecam!


Ciasteczka owsiane z żurawiną

Składniki na ok. 20 ciasteczek:

1,5 szklanki płatków owsianych (ja użyłam zwykłych)
2 czubate łyżki mąki pszennej
4 łyżki cukru (ja użyłam drobnego cukru do wypieków, ale można go zastąpić np. cukrem brązowym)
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 kostki miękkiego masła
2 jaja
kilka kropel wanilii
szklanka posiekanych żurawin (ja użyłam świeżych)


Ciasteczka owsiane z żurawiną - sposób przygotowania:

Rozgrzej piekarnik do 180°C w programie "góra-dół".

Suche składniki wymieszaj w misce. Dodaj wanilię, miękkie masło oraz jajka i połącz dokładnie. Na koniec dodaj żurawinę i jeszcze raz wymieszaj. Masa wyjdzie bardzo gęsta.

Na blaszce rozłóż papier do pieczenia. Nakładaj dużą łyżkę masy ciasteczkowej i spłaszczaj na papierze na wysokość ok. 0,5cm. Duże odstępy nie są konieczne - ciasteczka nie rosną i nie rozpływają się. 

Aby nadać kształt ciasteczkom odcięłam górę od kubeczka po jogurcie, nakładałam tam masę i wyrównywałam łyżką na płasko. Ciasteczka wychodzą tej samej wielkości i mają regularny kształt, ale nie przejmuj się! Randomowy kształt nie odbierze im smaku :)

Piecz przez ok. 15-20 minut do czasu aż ciasteczka się zarumienią i wystudź przed zjedzeniem. Ciężko stwierdzić jak długo można je przechowywać. Moje zniknęły drugiego dnia :)

Płatki owsiane - wartości odżywcze


Płatki owsiane to doskonałe źródło złożonych węglowodanów, które uwalniają się w organizmie przez długi czas po posiłku i dodają nam energii, nie powodując przy tym "skoków insulinowych". Do tego są niezwykle cennym źródłem składników mineralnych, nienasyconych kwasów tłuszczowych i błonnika

Chcesz zjadać więcej płatków owsianych? Wypróbuj przepis na owsiankę i dowiedz się, jak przygotować taką, która będzie pełnowartościowym posiłkiem! Przepis na owsiankę znajdziesz tutaj

Smacznego!

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza