Owsianka na idealny początek dnia


Odkąd zaczęłam gotować owsianki na śniadanie - nie umiem już inaczej... Kanapką, naleśnikami... czymkolwiek zjadliwym - nie mogę się tak nacieszyć. Zaraz po używaniu pomadki do ust - jedzenie owsianki to jedno z moich ulubionych uzależnień :)

Odżywcza moc płatków owsianych

Płatki owsiane są najlepszym wyborem na śniadanie... a dlaczego? Złożone węglowodany, z których są zbudowane, przez długi czas po posiłku dodają nam energii, nie powodując przy tym "skoków insulinowych". Do tego są niezwykle cennym źródłem składników mineralnych, nienasyconych kwasów tłuszczowych i błonnika. Żeby jeszcze bardziej wzbogacić moją owsiankę - dodaję do niej ulubione owoce, orzechy, nasiona... 

I dzień staje się lepszy!



Jedz z głową - Spraw, by Twój posiłek był pełnowartościowy!

Płatki owsiane zawierają dużo białka - jest ono jednak niepełnowartościowe ze względu na niewielką ilość lizyny. Aby białko mogło być wykorzystane przez nasz organizm, musi zawierać komplet aminokwasów. Działa to trochę na zasadzie odpowiedzialności zbiorowej. Jeżeli jeden z "ekipy" jest za słaby - ogranicza efektywność całego teamu. Wszelkie nadmiary "wystające" ponad najniższy poziom są nieużyteczne i usuwane z organizmu. W przypadku owsianki, żeby uzupełnić braki aminokwasowe wystarczy dodać mleko. Dzięki temu uzyskamy dawkę w pełni użytecznego białka :)


Owsianka śniadaniowa

Składniki:
3 garście płatków owsianych
200 ml wody
szczypta cynamonu
ulubiony surowy owoc
garść suszonych owoców (śliwki, morele, żurawina, rodzynki)
łyżka nasion, orzechów lub pestek
150 ml mleka

Owsianka - przygotowanie:
Płatki zalej wodą i odstaw na 5 minut. Gotuj z cynamonem przez około 4 minuty. Przełóż do miseczki, dodaj owoce świeże i suszone, nasiona, posiekane orzechy i wlej mleko. Jedz na ciepło - szczególnie zimą.


Wskazówki:

W sklepie wybieraj zwykłe płatki owsiane - nie górskie czy błyskawiczne. Takie są najmniej przetworzone, najbardziej cenne żywieniowo.

Gotując owsiankę - nie gotuj w niej owoców. W czasie obróbki termicznej owoce tracą mnóstwo witamin. To zwyczajnie bez sensu.

Dodawaj do swojej owsianki świeże i suszone owoce. Kiedy jedna dostarczą Ci witamin, te drugie błonnika :)

Unikaj białego cukru. Jeśli przez Twoją głowę przejdzie pomysł, żeby "tylko troszkę dosłodzić" - wrzuć do swojej owsianki jeszcze garść rodzynek! Osiągniesz swój cel w zdrowszy sposób.

A Ty czego dodasz do swojej owsianki? :)

Życzę Wam samych dobrych poranków!
Olga

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz